معکوس نمودن دیابت نوع 2 از طریق رژیم غذایی

28 اکتبر 2016- یک برنامه‌ی تلویزیونی بنام ITV Tonight programme، گروهی از افراد مبتلا به دیابت نوع 2 را که در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد کرده و موفق به معکوس نمودن بیماری دیابت خود شده بودند، دنبال می کند، در این برنامه‌ی تلویزیونی که در 27 اکتبر پخش شد با بیماران شرکت کننده در یک برنامه‌ی تغذیه‌ای برای دستیابی به کنترل بهتر بیماری، مصاحبه شد.

یک از این بیماران Claire Pooleبود که به اضافه وزن دچار بوده و تحت درمان دارویی برای کنترل بیماری دیابت نوع 2 قرار داشت، او با دریافت راهنمایی‌هایی موفق به ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی خود شد و این تغییرات به بازگشت مقدار قندخون او به مقدار طبیعی کمک کرد.

رژیم غذایی کم کربوهیدرات به دو نفر دیگر از شرکت کنندگان نیز در معکوس نمودن بیماری دیابت نوع 2 کمک کرده و مقدار قندخون آنها را به حالت طبیعی باز گرداند و تثبیت کرد.

 از میان این تغییرات غذایی می‌توان به مصرف محصولات لبنی پرچرب، گوشت، آجیل، سالاد، سوپ و سبزیجات و پرهیز از موادی با مقدار قند بالا و میوه‌ها و غذاهایی که مملو از کربوهیدرات هستند، اشاره کرد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان Peter Maherبود که در مصاحبه‌ی خود چنین گفت: من از ماه مارس این روش را آغاز کردم  و در اواسط ماه اوت تمام علایم دیابت در من با تغییراتی که در تغذیه‌ام ایجاد کرده بودم، از بین رفت و میزان مصرف داروهایم به صفر رسید.

پرفسور Roy Taylorاز دانشگاه نیوکاسل که سالها به بررسی رژیم بسیار کم کالری بر کنترل و معکوس نمودن دیابت نوع 2 پرداخته است، می گوید: ما توانستیم نشان دهیم هشت هفته رژیم بسیار کم کالری نه تنها می‌تواند وضعیت کبد را به حالت نرمال برگرداند، بلکه همچنین پانکراس را بیدار کرده و دیابت را ناپدید می‌کند. بر اساس این یافته‌های بسیار قابل توجه، این روش به بازگرداندن وضعیت پانکراس به حالت نرمال کمک می‌کند. در اوایل سال جاری مطالعه ای که در دانشگاه نیوکاسل انجام شده بود، نشان داد این نوع رژیم غذایی تا مدت 6 ماه می‌تواند دیابت را معکوس کند.

Dale Pinnockبه عنوان "آشپز دارویی" می‌گوید: افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باید از مصرف مواد غذایی سرشار از کربوهیدرات و با شاخص گلایسمیک بالا پرهیز کنند، درعوض غذاهایی با GIپایین که انرژی از آنها با سرعت کمتری استخراج می‌شود و سیری بیشتری برای فرد ایجاد می کند، استفاده کنند.

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رژیم غذایی کم کالری و تأثیر آن بر سلامت خود به برنامه‌ی رایگان Low Carb Programمراجعه کنید. در این برنامه توصیه‌های عملی برای غذاهای واقعی به شما ارائه می‌شود. پس از 6 ماه، هموگلوبین A1cافرادیکه  این برنامه را بطور کامل اجرا می کنند تا 1.1درصد کاهش می یابد. یافته ها نشان می‌دهد بیش از 4 میلیون پوند با کاهش مصرف داروهای دیابت در هزینه‌های سیستم ‌های بهداشتی صرفه جویی می‌شود.

منبع:

www.diabetes.co.uk/News/2016/oct/itv-tonight-programme-explores-reversal-of-type-2-diabetes-through-diet-93113859.html